Capitel: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42


Die gantze Heilige Schrifft: Deudsch (Luther 1545)

Ein Capitel zurückEin Capitel weiter

Das Buch Hiob

Capitel 40

VND der HERR antwortet Hiob aus einem wetter / vnd sprach /
2 Gürte wie ein Man deine lenden / Jch wil dich fragen / Lere mich.
3 Soltestu mein Vrteil zu nicht machen / vnd mich verdamnen / das du gerecht seiest?
4 Hastu einen arm wie Gott / vnd kanst mit gleicher stimme donnern / als er thut?
5 Schmück dich mit pracht / vnd erhebe dich / zeuch dich löblich vnd herrlich an.
6 Strewe aus den zorn deines grimmes / schaw an die Hohmütigen wo sie sind / vnd demütige sie.
7 Ja schaw die Hohmütigen / wo sie sind / vnd beuge sie / Vnd mache die Gottlosen dünne wo sie sind.
8 Verscharre sie mit einander in der erden / vnd versencke jre pracht ins verborgen.
9 So wil ich dir auch bekennen / das dir deine rechte hand helffen kan.
10 SJhe / der Behemoth (1) / den ich neben dir gemacht habe / frisset hew wie ein ochse.
11 Sihe / seine krafft ist in seinen Lenden / vnd sein vermügen in dem nabel seines Bauchs.
12 Sein schwantz strecket sich wie ein Cedern / die adern seiner Scham starren wie ein ast.
13 Seine Knochen sind / wie fest ertz / Seine Gebeine sind wie eiserne stebe.
14 Er ist der anfang der wege Gottes / der jn gemacht hat / der greifft jn an mit seinem schwert.
15 Die Berge tragen jm kreuter / vnd alle wilde Thier spielen daselbs.
16 Er ligt gern im schatten / Jm rhor vnd im schlam verborgen.
17 Das gepüsch bedeckt jn mit seinem schatten / vnd die Bachweiden bedecken jn.
18 Sihe / er schluckt in sich den Strom / vnd achts nicht gros / lest sich düncken / er wölle den Jordan mit seinem munde ausschepffen.
19 Noch fehet man jn mit seinen eigen Augen / vnd durch Fallstrick durchboret man jm seine nasen.
20 KAnstu den Leuiathan (2) ziehen mit dem hamen / vnd seine Zungen mit einem strick fassen?
21 Kanstu jm einen Angel in die nasen legen / vnd mit einer stachel jm die Backen durchboren?
22 Meinstu / er werde dir viel flehens machen / oder dir heuchlen?
23 Meinstu das er einen Bund mit dir machen werde / das du jn jmer zum Knecht habest?
24 Kanstu mit jm spielen wie mit einem Vogel? oder in deinen Dirnen binden?
25 Meinstu / die Gesellschafften werden jn zuschneiten / das er vnter die Kauffleute zuteilet wird?
26 Kanstu das netze füllen mit seiner Haut / vnd die fischreusen mit seinem Kopff?
27 Wenn du deine hand an jn legest / so gedencke / das ein streit sey / den du nicht ausfüren wirst.
28 Sihe / seine hoffnung wird jm feilen / Vnd wenn er sein ansichtig wird / schwinget er sich dahin.


(1) Heisst alle grosse vngehewre Thier. Wie Leuiathan alle grosse vngehewre Fische. Aber dar vnter berschreibet er die gewalt vnd macht des Teufels vnd seines Gesinds / des gottlosen Hauffens in der Welt.
(2) Leuiathan nennet er die grossen Walfisch im meer / Doch darunter beschreibt er der welt Fürsten / den Teufel mit seinem Anhang.

Ein Capitel zurückEin Capitel weiter