Capitel: 1 2 3 4


Die gantze Heilige Schrifft: Deudsch (Luther 1545)

Ein Capitel zurückEin Capitel weiter

Vorrede auff den Propheten Joel

JOel zeigt nicht an: zu welcher zeit er gelebt vnd gepredigt habe. Es sagen aber die Alten / Er sey gewesen zu der zeit / da Hoseas vnd Amos gewest sind / Das lassen wir also gut sein / vnd wissens nicht zu verbessern. Es ist aber ein gütiger vnd sanffter Man gewest / schilt vnd strafft nicht so / wie die andern Propheten / sondern flehet vnd klagt / Wolt gern die Leute from machen mit guten freundlichen worten / vnd sie fur schaden vnd vnglück bewaren. Aber es wird jm freilich / wie andern Propheten / gegangen sein / Das man seinem wort nicht gegleubt / vnd jn fur einen Narren gehalten hat. DOch ist er im newen Testament hoch berümbt / Denn S. Petrus zeucht in erfur / Act. ij. Vnd mus Joel die erste Predigt geben / so in der Christlichen Kirchen geschehen ist / nemlich / auff den Pfingstag zu Jerusalem / da der heilige Geist jtzt gegeben war. So füret S. Paulus den Spruch auch gar herrlich / Wer den Namen des HERRN anrüfft / sol selig werden / welcher auch im Joel am ij. Cap. stehet. Act. 2; Rom. 10. JM j. Cap. weissaget er die zukünfftige Straffe vber das volck Jsrael / Das sie solten von den Assyrern verderbet vnd weggefurt werden. Vnd nennet die Assyrer / Raupen / Hewschrecken / Kefer / vnd Geschmeis / Denn die Assyrer frassen das Königreich Jsrael ein stück nach dem andern / bis sie es gar verderbeten. Aber doch muste zu letzt der könig Sanherib fur Jerusalem darnidder ligen / Welchs rüret hie Joel im. ij. Cap. da er spricht / Vnd den von Mitternacht / wil ich fern von euch treiben etc. ZVm andern / Weissagt er am ende des. ij. Cap. vnd fort an hinaus / vom reich Christi vnd dem heiligen Geist / vnd saget von dem ewigen Jerusalem.
DAs er aber vom tal Josaphat spricht / wie der HERR alle Heiden daselbst fur Gericht foddern wolle / Welchs die alten Veter vom Jüngsten gericht verstehen / vnd ich solchen verstand nicht verdamme. Halt aber dennoch / das Joels meinung sey / Gleich / wie er das ewige Jerusalem / die Christliche Kirche heisst. Also heisse er auch die selbige / das tal Josaphat / Darumb / das alle Welt zur Christlichen Kirche / durchs wort gefoddert / vnd in der selbigen gerichtet / vnd durch die Predigt gestrafft wird / wie sie alzumal Sunder fur Gott sind Wie Christus spricht / Der Geist der warheit wird die Welt straffen vmb die sünde / Denn Josaphat tal / heisst Gericht tal. Gleich wie auch Hoseas im .ij. Cap. die Christliche Kirche / das tal Achor nennet.


Ein Capitel zurückEin Capitel weiter